Modernin markkinoinnin menetelmiä ja työkaluja opittiin 21.-22.1.2016 Hubilla.

Ajatus Marketing Technologist koulutuksen järjestämisestä lähti meneillään olevasta muutoksesta, jonka myötä markkinointi-ihmisten on hallittava yhä laajempi kirjo teknisiä alustoja ja työkaluja. Aiheesta oli ollut paljon puhetta, mutta käytännössä se oli monelle vielä vieras.

Koulutuksen rakenteeksi muodostui kahden päivän käytännönläheinen paketti, joka käsittelisi osaa aiheista työkalukohtaisella käytännön tasolla, mutta tarjoaisi siltikin laajan läpileikkauksen kaikista alaan vaikuttavista tekijöistä.

Koulutuksen päävetäjiksi löytyivät dataguru, itsensä data savvyksi growth marketeriksi luokitteleva Timo Herttua, sekä inbound-markkinoinnin ammattilainen Joonas Villanen, jotka olivat Hubille jo ennestään tuttuja. Lisäksi koulutuksessa kävisivät puhumassa myös Pekka Mattila ja Jani Aaltonen.

Timon alueena oli lähinnä markkinoinnin analytiikka, jossa hän painottaakin strategista mittaamista, jossa tarkoituksena on löytää ne oikeasti tärkeät mittarit. Lisäksi Timo suosii rohkeita ja ketteriä markkinointikokeiluja, uusien parempien tapojen löytämiseksi.

Inboundiin ja sisältöön erikoistunut Joonas, otti haltuunsa koko markkinoinnin prosessin ja sen kuinka vastata muuttuneeseen asiakaskäyttäytymiseen mainonnan, sisällön ja interaktion kautta. Koulutuksessa mietittiin myös ostajapersoonia, sekä myynnin ja markkinoinnin yhdistämistä, joiden ymmärtämisessä auttoivat Jani ja Pekka.

Koulutuksen opit konkretisoitiin tekemällä parityönä käytännön harjoitus, jossa osallistujat loivat liidimagneetilla varustetun laskeutumissivun, jonne ostettiin liikennettä mainoksilla. Tällä tavoin saatiin käytännön tuntuma siihen miten asiakkaat käyttäytyvät ja konvertoituvat.

joonas villanen marketing technologist

Koulutuksen lopuksi eniten konversiota tuottaneen parin suoritus palkittiin luonnollisesti samppanjalla.

Kerätyn palautteen perusteella, osallistujat pitivät koulutusta haastavana, mutta erittäin palkitsevana. Palautteen perusteella järjestämmekin koulutuksen pian uudestaan.

Seuraava Marketing Technologist koulutus järjestetään 6.-7.4.2016

Katso alla olevasta videosta tunnelmia koulutuksesta. Puhe alkaa noin 50 sekunnin kohdalla.

Tervetuloa mukaan seuraavaan koulutukseen!
Janne Salminen,
Marketing Technologist koulutuksen tuottaja,
janne@hub13.fi

Privacy Preference Center

Share This